Zabieg polega na wprowadzeniu proktoskopu i zakładania pod kontrolą wzroku, powyżej linii zębatej, gumowych pierścieni z użyciem specjaslnego aplikatora na podstawę guzka krwawniczego, uniesionego ponad podłożem, dzięki zassaniu guzka.

Na skutek tego guzki są zaciskane. Po 3 – 10 dniach ulegająca przez ten czas martwicy tkanka guzka krwawniczego zostaje wydalona drogą naturalną.

Powstająca w następstwie tego procesu blizna powoduje umocowanie błony śluzowej do niżej leżącej warstwy.

Około 3 – 4 tygodni po założeniu podwiązek, owrzodziały ubytek zostaje całkowicie wygojony z wytworzeniem blizny.

Dopiero wówczas powinno się wykonać kolejny zabieg zakładania podwiązki.

Dzięki zakładaniu podwiązek uzyskuje się z jednie strony zmniejszenie rozmiarów guzka krwawniczego, z drugiej zaś – jego ufiksowanie do nizej położonej warstwy ściany odbytu, a tym samym zapobiega się jego wyślizgiwaniu do kanału odbytu.

Leczenie a pomocą zakładania podwiązek gumowych jest metodą terapeutyczną dostosowaną do fizjologicznie występującego mechanizmu zaciskania odbytu.

Wyniki leczenia z użyciem zakładania podwiązek są bardzo dobre i w 90 % przypadków uzyskuje się całkowity powrót prawidłowej kontynencji oraz opanowanie krwawienia z odbytu. Jeszce po pięciu latach od zabiegu aż 70 % wszystkich pacjentów jest całkowicie wolnych od dolegliwości hemoroidalnych.

Leczenie za pomocą zakładania podwiązek jest związane z niskim ryzykiem powikłań i może być przeprowadzane w warunkach ambulatoryjnych.

!5 – 20 % leczonych skarży się na ból o różnym stopniu nasilenia, który może utrzymywać się przez 12 – 24 godziny.

gabinet@chirurgia-jozefiak.pl

Sprawdź mapę dojazdu